Marketplace – kiedy wybrać taką formę sprzedaży?

Przenoszenie działalności stacjonarnych do internetu staje się coraz popularniejsze i jest ułatwieniem zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Aby zakupy internetowe stawały się jeszcze przyjemniejsze dla obydwu stron wymiany, powstają platformy, które imitują targ, na którym znajdziesz oferty od wielu sprzedających – w ten sposób działa Marketplace, o którym dowiesz się więcej, czytając poniższy artykuł.

Co to jest marketplace?

Marketplace to kolejny kanał dla sprzedawców internetowych, za którego pośrednictwem mogą trafiać swoimi usługami do większej ilości klientów. Co to jest marketplace? W dosłownym tłumaczeniu jest to targowisko lub rynek i dokładnie w ten sposób działa, z tą różnicą, że za pośrednictwem internetu. Strona o takim przeznaczeniu ma na celu zbierać oferty od wielu sprzedawców w jednym miejscu, co ułatwia klientom zakupy. Dodatkowo platformy marketplace’owe udostępniają sprzedawcom infrastrukturę, umożliwiająca prowadzenie własnego sklepu internetowego.

Marketplace może być stroną, która oferuje produkty i usługi z konkretnej branży lub gałęzi przemysłu, jak np. OTOMOTO, Zalando lub Empik. Serwisami zajmującymi się obsługą klientów wykonujących usługi z różnych, niezwiązanych ze sobą kategorii są np.: Allegro, Morele.net, Ceneo czy Facebook Marketplace.

Sprzedaż na marketplace

Sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem wyspecjalizowanych w tym kierunku serwisów jest przede wszystkim bardzo dużym ułatwieniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także dla tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w e-handlu.

Marketplace pozwala na zwiększenie grupy potencjalnych klientów, poprzez możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Dzięki temu Twoje produkty i działalność stają się bardziej rozpoznawalne – pojawianie się marki na platformach sprzedażowych działa niczym darmowa reklama.

Ponadto osoby kupujące często chętniej wybierają marketplace niż pojedynczego sprzedawcę, ze względu na bezpieczeństwo i zapewnioną ochronę ze strony platformy sprzedażowej.

Gdzie najlepiej sprzedawać w internecie?

Platformy funkcjonujące w postaci marketplace’ów są popularne na całym świecie i zdobywają coraz większą liczbę klientów. Sprzedawcy coraz chętniej korzystają z serwisu, który pozwala na oferowanie usług szerszej grupie odbiorców. Z kolei kupujący czuja się bezpieczniej, mają większe możliwości wyboru pomiędzy produktami, a także mogą porównywać między sobą oferty w przystępny sposób. W zależności od tego, jakie produkty chcesz sprzedawać i do kogo według ciebie powinny trafić, powinieneś zdecydować się na różne rodzaje platform marketplace.

Jeśli chcesz trafiać do jak największe grupy odbiorców albo Twoja działalność łączy w sobie kilka branż, zdecyduj się na platformy o szerokim spektrum działań, jak Amazon, Allegro, eBay, Ceneo lub Morele.net.

Jeśli masz zamiar trafiać tylko do konkretnych klientów, którzy wiedzą, czego szukają i potrzebują, a Twoja działalność dotyczy konkretnej branży lub niszy, wybierz marketplace, który specjalizuje się w konkretnej dziedzinie jak np. OTOMOTO, Zalando, Showroom lub Emag. Wybór platformy odpowiedniej dla Twojego biznesu może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoją działalność, jeśli tylko klienci trafią na Twój sklep i zainteresują się Twoimi ofertami.